Életpálya, szinte korlátlan lehetőségekkel: az autóértékesítő

Főként a fiatal férfiak körében volt a kilencvenes évek álommunkája az újautó értékesítőké. A rendszerváltás után kinyíló világ egyik jelképe volt az új nyugati autó, amelynek környezetében, az akkor épülő üvegpalotákban dolgozni sokak számára jelentett célt.

Az elmúlt évtizedekben a munkakör sok változáson ment keresztül, ám az alapértékek ugyanazok, továbbra is modern környezetben, az autóipar legújabb technológiai fejlesztéseit képviselik az értékesítők, akik közt a hölgyek is szép számmal megtalálhatóak. A további vonzerőket Presits Balázs, a Nyitrai Csoport kereskedelmi igazgatója sorolja.

„A legfontosabb, hogy egy életpályamodellt kínál ez a hivatás. Gyakorlatilag alapképzettség nélkül is végezhető – természetesen szükség van kereskedelmi vénára -, a szaktudást a belső képzések során megkapják a kollégák. Ugyanakkor a képzés folyamatos, folyamatosan gyarapodik a munkatársaink tudása, ami egyben a további fejlődési lehetőség záloga is. Értékesítési vezető, szalonvezető, több márkát kínáló autószalon vezetője, vagy akár az importőr esetleg a gyár irányába is eljuthatnak az igazán rátermettek.”

Az elérhető szakmai elismerés ékes példája a Nyitrai Autóház Renault csapatának példája, akik nemrégiben lettek az ország legjobb Renault személygépkocsi értékesítői.

De ki lehet jó értékesítő? A kereskedelmi vénán túl, a megfelelő kommunikációs készség is szükséges, ám ez megfordítva is igaz: annak, aki jó társasági ember, szeret kommunikálni, kapcsolatokat építeni ideális munkahely egy autószalon. Az az érzés pedig páratlan, amikor az értékesítő átadja egy család új autóját, amelyet hosszú évekig elégedetten használnak, majd a jármű cseréjekor is visszatérnek az ügyfelek.

A jó értékesítő ma már aktívan használja a közösségi média csatornáit, ahol akár a saját brandjét is felépítheti. A fiatalabb korosztály számára ez szinte természetes, az okosan felépített self-marketing pedig életre szóló előnyökkel jár. Gondoljunk csak arra, hogy az autóvásárlók közt szinte minden területről megjelennek a szakemberek, egy kiterjedt kapcsolatrendszerrel rendelkező autóértékesítőnek nem okoz gondot a megbízható villanyszerelő, gázszerelő, fodrász vagy szakorvos megtalálása.

A juttatások is versenyképesek ebben a szakmában, és nem meglepő, hogy a lehetőségek szinte korlátlanok.

„Alapbér és jutalék jelenti a bázist. Ehhez többféle juttatás jár, ebből a legtöbben azt látják, hogy a kiemelt értékesítők számára elérhető tesztautó használat, ami azt jelenti, hogy a legújabb modellekkel közlekednek a legjobb kollégáink. Fontosnak tartom még a képzésekkel járó – akár külföldi-, utazásokat is, ezeket is nagyon szeretik a munkatársaink. A lényeg persze mindig az, hogy mi van a borítékban. Ez természetesen a teljesítménytől függ, szorgalommal és elhivatottsággal, jóval az átlagfizetés feletti keresetek is elérhetőek” – mondja Presits Balázs.

A munkakörülmények változatosak, ebben a szakmában a monotonitásról szó sem lehet, az autószalonok pedig rendszeresen megújulnak, így a mindig modern környezet fogadja nem csak a vásárlókat, hanem az értékesítő csapat tagjait is.

A Nyitrai Csoport a jelenleg folyó beruházások elkészülte után 15 márka képviseletét látja el öt vármegyében. Ennek okán a márkák közötti átjárás sem elképzelhetetlen, a karrier építése során akár több különböző autóipari filozófiával is megismerkedhet az, aki a Nyitrai Csoport valamely márkájánál kezdi értékesítői pályafutását.

Az érdeklődők figyelmébe ajánlanám karrier oldalunkat, ahol folyamatosan naprakész információkkal szolgálunk az aktuális nyitott pozícióinkkal  kapcsolatban minden megyében. Az álláskeresők itt feltölthetik önéletrajzukat a Nyitrai Csoport adatbázisába is, abban az esetben, ha szeretnék, hogy a későbbiekben keressük őket üresedés esetén. Illetve feltehetik további kérdéseiket HR osztályunknak a meghirdetett pozíciókkal kapcsolatban a allas@nyitraicsoport.hu e-mail címen.

Megosztás

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email