A történelem legnagyobb darabszámban gyártott francia autója tavasszal érte el a 16 milliós darabszámot, mostantól pedig a modell ötödik generációjának frissített változatával írja tovább elődei sikertörténetét.
Az új Renault Clio a Nyitrai Csoport pécsi, szekszárdi és nagykanizsai autószalonjában várja azokat, akik kompakt méretű, ám akár teljes értékű családi autóként is helytálló, bőségesen felszerelt, a legújabb fejlesztésekkel ellátott, takarékos autót keresnek.
Az akkori divatnak megfelelően kissé szögletes első generáció megjelenése óta eltelt 33 éveben a Clio egyik ütőkártyája a vagány formaterv lett. Az új modellt azonnal felismerhetővé teszi a félgyémánt alakú első menetfény, ezzel a márkának sikerült egyedit alkotnia azon a területen is, ahol az utóbbi években már szinte minden formát kipróbáltak a gyártók. Mindezt azzal a francia formatervezőkre jellemző eleganciával, ami a karosszéria számtalan pontján ugyancsak visszaköszön. Különlegességnek számít az esprit Alpine kivitel, amely Forma-1-es utalásokkal, egyedi feliratokkal, egyedi kék fényezéssel, és palaszürke kiegészítőkkel teszi sportossá a modellt.
A tekintetet vonzó menetfény felett már alapárért „Pure Vision” névre hallgató LED fényszórók világítanak. A Clio hátulján pedig visszatért a korábbi nagy tuning-kedvenc, az átlátszó lámpabúra. Természetesen a XXI. századi technikával és minőségben, így a jégfehértől a lángvörösig tartó paletta mindegyik színével tökéletesen harmonizál.
A két lámpatest között épphogy négy méter felett van a Renault Clio hossza, ami azt jelenti, hogy a kisautó kategória határán egyensúlyozva, városban még mindig fürge és helytakarékos a Renault Clio, ugyanakkor belül meglepően tágas. Beszédes adat a csomagtér mérete, a benzines modelleknél 382 liter, ami nagyobb, mint az első Megane raktere volt. Elöl szintén tágas a Clio, hívogató ülések várják az utazókat, és a hátsó sorban is elég a hely, akár hosszabb országúti túrákhoz is.
A belső térben ismét az esprit Alpine jelenti a csúcsot, kék varrások a kárpitozáson, dombornyomott motívum az ülések háttámláján, alumínium pedálok és Alpine felirattal ellátott belső küszöbvédő elemek alapozzák meg a hangulatot. A műszerfalon és az ülések szélein megjelenő francia zászlók és a kormánykerék kék-fehér-piros varrása teszi teljessé az élményt. Ugyanakkor a felszereltégi lista másik végén elhelyezkedő authentic kivitel is képes arra, hogy meglepődést okozzon, mégpedig azzal, hogy a kedvezményes 5 999 000 forintos alapárért is komplett felszereltséget ad. Menetstabilizáló, emelkedőn elindulást segítő rendszer, teljes légzsák-készlet, aktív vészfékező, követési távolságra figyelmeztető rendszer – ezek mind-mind alapárért kerülnek a Clióba, de ezzel még messze nem végleges a lista. A tempomat, a sebességkorlátozó, a táblafelismerő, a sávelhagyás figyelő rendszer, kiegészítve az aktív vészfékező és követési távolságra figyelmeztető rendszerrel, kényelmi téren pedig a klímaberendezés és a 7”-os színes TFT műszeregység is ott van minden Clióban.
Egy szinttel feljebb az evolution felszereltség már tolatóradart, bőrhatású kormányt, Easy Link 7″-os multimédia rendszert és még szebb üléskárpitokat is tartalmaz.
A címben említett verhetetlen ajánlat a Winter edition kivitel. Hibátlanul működő automata Renault kártya jár ehhez a felszereltséghez, amelyet elég zsebben tartani, és a Clio automatikusan nyitja és zárja az ajtókat. A fűthető első ülések természetesen nem maradhatnak ki egy Winter fantázianevű felszereltségből, de a tolatókamera és a vezetéknélküli okostelefon tükrözés is a csomag részét képezi. Mindezt gyakorlatilag ingyen, hiszen a második felszereltségi fokozat többi elemét is tartalmazza ez a limitált széria, ami ráadásul fix 5.9 százalékos THM-mel rendelkező, forintalapú finanszírozással is elérhető a Nyitrai Csoport Renault márkakereskedéseiben.
A további felszereltségi szinteken (evolution, esprit Alpine) nagyobb központi kijelző, Google alapú okos navigáció, és sok más divatos és hasznos extra kerülhet a Renault Clióba. Jó hír a márkahű Renault tulajdonosoknak, hogy a jól ismert multimédiás kezelőszerv is ott lapul a kormány mögött. Nekik nem kell magyarázni a kis kiegészítő hasznosságát, a márkát nem ismerők pedig pillanatok alatt megszokják az évtizedek óta bevált megoldást. Emellett a kormányról is elérhető számtalan funkció, és a középkonzol kijelzőjén is könnyen megtalálhatóak a különféle beállítások. Ezekből pedig van bőven, a Renault Clio teljes mértékben személyre szabható, a multi-sense rendszerrel pedig egy gombnyomással is válthat a vezető az üzemmódok között.
Sokan azt gondolják, hogy a kisautókba elegendő a gyengébb erőforrás, mert a városban, elővárosban, országúton amúgy sincs szükség nagy tempóra. A cáfolat erre maga az új Renault Clio, amely már az SCe 65 névre hallgató alapfelszereléshez járó benzinmotorral is meglepően fürge. Az igazi persze a TCe90, a kis turbós benzines 90 lóerős, emellett 160 Nm nyomatékra képes, ezzel pedig tényleg hegyi patakban cikázó pisztrángként siklik a Clio a városi forgalomban. Az országút és az autópálya sem fog ki a motoron, a hab a tortán pedig a fogyasztása, ami hajszálnyival még az alapmotornál is alacsonyabb. A Winter edition széria is ezzel a motorral készül, így válik teljessé ez a csomag.
Érdemes megemlíteni a dízelváltozatot is. Ugyan ma a dízelek messze nem olyan kelendőek, mint néhány évvel ezelőtt, ám a sokat autózók jól tudják, hogy több olyan felhasználási terület van, ahol még mindig ez a hajtásmód a legjobb választás. A Renault a hosszú évek óta tökéletesített 1.5-ös DCi 100 lóerős változatát építi a Clióba, és nem véletlen, hogy ma már úgy jellemzik az autós szakmai berkekben ezt az erőforrást, mint örökéletű darabot. A gázolajos erőforrással ideális ingázó, vagy céges ügyintéző autó a Clio.
Ahogyan a felszereltési szintek csúcsán az esprit Alpine változat, úgy a hajtásláncok elején az E-Tech full hybrid 145 modell foglal helyet. Az öntöltő hibridrendszer 1600 köbcentis benzinmotort és 50 lóerős elektromotort kombinál, olyan innovatív megoldással, amelynek azóta sincs párja a világ autópiacán. A Renault megoldása a hibridek hagyományos erényei – az alacsony fogyasztás és károsanyag kibocsátás-, mellett azért figyelemreméltó, mert szinte észrevétlenül működik, a vezetési élmény olyan, mint egy jól hangolt, erős automataváltós járműben.
Vonzó és modern autó lett az új Renault Clio, amely nem csak belső térkínálatában lépett ki a kisautó kategóriából. Akár húszféle vezetéstámogató rendszerrel, háromféle meghajtásmóddal számtalan esetben ideális választás, amelyet most a Winter modellek és a kedvező finanszírozás tesz megkerülhetetlenné. A Nyitrai Csoport Renault márkakereskedéseiben már megtekinthető és kipróbálható az új Renault Clio.